Alla inlägg under februari 2011

Av amillie - 15 februari 2011 14:31

Då har den tredje veckan i Norrlands påbörjats. Hur det känns?

Ja, rätt ensamt fortfarande. Har inte riktigt vant mig vid klimatet än och ännu mindre vid att vara totalt ensam och inte ha någonting att göra.

Tyvärr har jag hamnat i någon slags bubbla som är extremt svår att ta sig ur.


Det känns så fel. Det tillhör inte min natur att sitta hemma. Jag brukar alltid ha x antal bollar i luften samtidigt. Nu kan jag inte uppskatta friheten och ledigheten för jag lider av den.

Försöker att hitta på saker, men hinner bli trött och dra mig ur innan det ens har hunnit äga rum.


nej, att vara för mycket ledig hör inte mig till. Jag gillar att vara en arbetshäst och få saker gjorda. Då känner jag mig bra. Det ger mig en bekräftelse att jag har gjort någonting bra.


Har en del saker jag borde ta tag i men som jag inte får tummen ur att göra...


1. Ringa kunder/hålla klasser = jobba

2. Börja träna


Det är faktiskt rätt svårt att komma till ny stad utan några vänner. Det är svårt att ta tag i allt som man borde direkt. Det är svårt att vänja sig vid allt nytt och alla nya intryck.


Men hur svårt kan det vara att försöka?

Av amillie - 2 februari 2011 19:20

Tänk att ett jobb kan göra en så glad! Att ett jobb kan vara så enkelt och ändå så roligt! Ett jobb som tillåter mig att drömma och tro på mig själv. Ett jobb där jag själv får bestämma. Lära mig göra kloka val (det är inte alltid det lättaste vill jag lova) ett jobb där jag tillåts växa och bli en bättre jag.

Kan inte ens tänka mig att jobba under någon slavdrivare när jag vet att det finns detta jobbet. I love it!

Och tänk att det var en fantastisk kvinna som kom på detta. Jag tror vi är rätt lika jag och hon, även om jag har myyycket kvar att lära. Hon är en otrolig inspirationskälla. Fantastiska Mary Kay Ash!   




"Hold your head high and turn away with all my hopes and dreams, I will believe, even though it seems it´s not for me I won´t give up. I´ll keep it up - looking to the sky. I will achieve on my knees...I will always believe! I believe I can, I believe I will, I believe I know my dreams are real!"


Just watch me!!





 

Av amillie - 1 februari 2011 21:38

Redan i morse sa jag at det skulle bli en underbar dag och vet ni vad? Det var en underbar dag!!! Promenad på isen, jobbet går framåt, dansaerobic var dökul och jag har en alldeles egen norrlänning här hemma!

Mår helt fantastiskt bra! Nu blir det vindruvor/yoggi och film resten av kvällen :)

Av amillie - 1 februari 2011 17:24

hela mitt liv har jag hela tiden haft struktur, har inte behövt tänka vad det är jag ska göra, utan det har alltid funnits där. Skola, jobb osv.

Nu som (snart) egen företagare är det svårt att veta vad dagarna ska spenderas i. Det är klurigt det där, men jag antar att det måste få ta sin tid... och under tiden måste jag kämpa på.


idag gick jag och robban den där långa rundan på isen. 1,5 timme var helt otroligt. Det borde bli en vana!


Ska strax och träna på Inpuls. Hade ju tänkt zuma och pilates..men pilates var full och zumban hade inte börjat ännu, men jag ska träna dansaerobic om en timme. Ska bli så jätteskönt att få igång kroppen igen! Mår ju så mycket bättre när jag tränar och får energi till allt! :)

Kreativiteten växer också något enormt! Borde nästan träna varje dag ju!


Ovido - Quiz & Flashcards