Alla inlägg under april 2010

Av amillie - 27 april 2010 06:52

Morrn morrn morrn!


Är sådär lagom trött idag. När jag kom hem från dansen igår orkade jag knappt prata. Satt och sluddrade i telefon när jag prata med robban. Stackars, lär tro jag var hög på något.

vicket jag gjorde gick nice och tydligen är jag "vass"..Hell to the yeah!


Nu ska jag make:a ansiktet och bege mig till förskolan. Får banne mig bli bussen idag. Hinner för det första inte gå och har sån fete träningsvärk sen dansen. HEJ lårkaka!


Have nice dag!

Av amillie - 26 april 2010 18:14

Sådär, då var första dagen på praktiken avklarad.

Var helt underbart att komma tillbaka! barnen hade saknat mig och gav mig jättemånga kramar. Så goa!!


Dagen for fram och jag känner mig verkligen hemma.

för att vara lite jobbigt hemlighetsfull så har jag fått veta en sak, men inte helt säkert än!


Nu ska jag byta om kuta bort till dansen. Ikväll ska jag vicka för Kriss. YEEEY

Gjorde koreografi halv tolv igår kväll, så jag hoppas det går bra ändå!


Just love this song! (särskilt till scrubs. grät som fan!!)


Av amillie - 24 april 2010 23:07

hej hej hallå.


Kalas avverkat. Moster hade gjort smörgåstårta, hallontårta och cupcakes. MÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄTT! Så jäkla gott.

Jag var snäll och agera hemhjälp, diskade bort ALL disk efter 10 pers och städade i stort sett köket. Lätt snällast."Jag får nästan ångest.." sa moster. men bara NÄSTAN.


Här hemma. kollat på film och städat. Rensade ur mitt skafferi som hade saker från förra våren..ÖRK. Har även börjat småpacka i lådor nu.WIIIIE Och slängt massa massa massa som INTE ska med i flytten.

Varför sparar man på vissa grejer? Som t.ex gamla anteckningsblock. Får ju alltid för mig att dom KAN komma till användning, men njae. Idag åkte dom. Flesta.


Nu ska jag kolla vidare på Die Hard 4.0 Love Bruce!


Imorgon kommer folk och tittar på min lägenhet. Har lite seprationsångest!

Av amillie - 24 april 2010 09:38

HALLLOO


Bilbloggar idag. Sitter just nu på parkering till Maxi i bromölla. Vi är påväg till Malmö för att fira min lillkusin. Kul med kalas!


Igår hade jag en fältdag på en skola här hemma i sölvesborg. Det var...lärorikt. Insåg allvaret i varningen min handledare hade gett mig om att de flesta förskolor/skolor inte är lika harmoniska som den jag har praktik på.

Jag saknade mina barn som gör mitt arbete så lätt för mig.

Förstår problemet de lärare känner i en så liten kommun som sbg. Inga resurser och inget intresse för de yngre barnen.


Jag vet inte riktigt hur jag hade agerat om jag själv befunnit mig i en verksamhet här. Det är lätt att stå bredvid och säga vad man tycker är rätt och fel.

Kan man gå emot de som "står högre än en själv"? Ska man inte kunna se till sig själv bara för man är lärare?

jag har en filosofi att om läraren mår bättre i sitt arbete kommer även barnen märka av det.


hm..tåls att diskutera..


Nu ska jag sooova i bilen!

Av amillie - 19 april 2010 18:15

HAJ HAJ!!


Jag skulle inte alls befinna mig i luleå just nu. Men se det gör jag. Tåget var fullbokat. Så imorgon ska jag åkta kvällståget mot Malmö, kommer vara framme onsdag 15.00 UNEGFÄR!

Helt underbart härligt.


har i alla fall var effektiv och pluggat med Andreas över msn idag. TAck vet jag internet! Vad hade vi gjort annars? Skickat brev kanske?


Lite ååångest för VFT dock...kom preciiiis på att jag inte ringt till min förskola och meddela att jag inte kommer imorgon. fackfackfack!


Upp tidigt imorgon och ringa! Jäklar...


Väl hemma i malmö börjar det dra ihop sig. jag och andy ska sitta och skriva arbete hela torsdagen. På kvällen drar jag till s-borg. fredagen blir fältdag hos Heidi i hennes klass. Kuuuul! Spännande med lite "nyutbildad-lärare-syn"...istället för 20 års erfarenhetlärarna. Kan nog komma att bli lärorikt!

på lördagen hem till malmö igen för att ha MK klass. Sen var den helgen typ slut. På måndagen börjar den första dagen av mina kommande 4 veckor på vft. och sen är det typ sommarlov...och jag flyttar!! WIIIIIIEE!


Tiden kommer springa ifrån mig!!   


PEJS ya´ll!!

Av amillie - 16 april 2010 15:35

Liten (lång) resume av gårdagen.


Stiger efter några znosar upp 04.00 Gör mig i ordning och går ut till bussen 40 minuter senare. Bussen ska ska gå 04.52, tror ni att den gör det?

Nae, den kommer 04.57 Alltså, får jag springa från Caroli city för att hinna bort till Djäknegatan där flygbussen går 05.02 Min klockan är 05.00 när jag hoppar av bussen. Springer för allt vad jag är värd, med packning.

På marken ligger en jäkla kabel+skydd, som jag inte ser. Woopsidoopi och hoppsan. Jag snubblar och faller i marken. I med knäna och händer för att dämpa fallet. Härligt med grusad väg också. Hål i byxorna och hål i en knät, det vänstra knät klarade sig med ett blåmärke. En handen full av småhål där små stenar hoppade in.

Upp igen och fortsätter kuta mot bussen. Är framme 05.01 Allt detta händer alltså på 1 minut.


Står där och väntar. Får lite svimningsanfall efter att ha tittat på mitt öppna sår som det strömmar blod ur. Tll råga på allt kommer inte bussen! Jag måste ha missat den! HELVETE.

Är så arg så tårarna kommer. Förbi kör polisen. Körde extra sakta och tittade på mig som satt på marken och försökte hålla mig själv uppe mot svimningarna. Hur kan jag ha sett ut?


Nästa buss kommer. PUH. Bad till dom högre makterna att jag skulle hinna med flyget.

Springer av bussen och in på sturup, möter en skitsur kvinna när jag checkar in min väska "du är sen".  VA?! Det trodde ju verkligen inte jag.

Väskan incheckad. Haltar bort till säkerhetskontrollen. För första gången piper det inte på mig. En snäll vakt stannar mig och frågar om jag vill ha plåster. Hemskt gärna men jag hinner inte. Springer bort till gaten. Stå kö. In på planet och sätter mig. Puh, jag hann! Om 3 timmar är jag i luleå!!

Får plåster och frukost. Somnar en stund. Vaknar av att styrman säger "kan alla som ska vidare till Luleå räcka upp en hand?"

Happ, så är det problem nu också. Tänkte att det inte kunde vara värre än förra gången när jag fick tillbringa natten i stockholm.

Föga anade jag att ett jäkla vuklanmoln skulle lägga sig över just luleå! What the hell? "Tjaa, det låter som en saga va?" sa styrman. Minst sagt.

Men jaha, hoppar av i stockholm och ringer pappa. Är så förbannade så jag får tårar i ögonen igen. Svär en ramsa och förbannar hela Sas (måste ju skylla på någon).

Väntar i alla fall på min väska vid rullbandet, den kom inte. MEN FÖR I FAN!

Pratar med en äckligt glad kvinna i informationen som visar mig till en telefon som man ska ringa vid dessa tillfällen. Min väska återfinns.

Får stå i kö i ca en halvtimme. Blir där placerad på ett plan till Umeå och hoppas på att det flyget går. Men jaha, det är ju inte dit jag ska?


Får sitta på arlanda och vänta. Halv elva checkar jag in min väska och går till gaten. Påvägen frågar jag i informationen om Sas på något sett står min resa som jag måste göra mellan Umeå och Luleå "Neej" svarar kvinnan med ett brett leende. Själv stod jag och skakade av frustration och tårar i ögonen.

Så alltså, fick jag betala över 2000 kr för att komma till Luleå, men blir skickad till Umeå. Därifrån måste jag på eget bevåg ta mig till Luleå som ligger ca 30 mil därifrån. Hopp! Då gör jag väl det!


I umeå irrar jag runt som en yr höna. Samtidigt som jag ringer tusen telefonsamtal. Mamma var  tvungen att stressa hem för att kunna sätta in pengar till mig osv osv.

14.15 går i alla fall bussen mot Luleå och tog 4 timmar.


När jag väl är framme efter ungefär 14 timmars resa, bultande smärta i benet och hungrande mage, hemma hos robert, så ringer mamma.

Jag inser nu att jag hade vääldigt mycket tur! Flyget som jag fick åka till Umeå var det sista innan det luftrummet stängdes också. Och ja, resten är ju historia. Det står överallt på aftonbladet.

Och jag är inte längre arg på Sas för jag fick betala min bussbiljett eftersom jag nu vet reglerna. Men tydligen får man pengar tillbaka vilket är gött!


Nu är bara frågan hur jag ska ta mig hem på söndagkväll? Måste få tag i en tågbiljett.

fast jag skulle ju inte dö rent fysiskt av att stanna här :) Fast synd att missa dansuppvisningen.


Anywho. Nu ska jag duscha innan Robbish kommer hem, då ska vi äta maat!


HEJDÅ

Av amillie - 14 april 2010 10:59

Har precis gått en härlig promenad i solen!

Gick bort till Rönnen och plingade på hos zenja, men hon var inte hemma. Synd!

Traskade vidare ut mot, ja jag vet inte var. Någonstans.

När jag kom tillbaka till mitt "hood" så hade grävmaskinerna invaderat min port! HALLO! Värsta terrängen för att komma in. 


Sjuuuukt varmt i min lägenhet. Går ju knappast få tvärdrag här inne. Jag vill flytta NUUU.

Äsch, jag går ner och slänger allt skräp jag har plockat fram som inte ska med i flytten.


ha det bra för det har jag!  

Av amillie - 13 april 2010 20:49

Jag vet inte riktigt om jag saknar mitt gamla liv. För cirka ett år sen då jag kom på att om jag fyller dagarna med saker så behöver jag inte tänka och känna så mycket. Jag var i princip aldrig hemma. Jag sov i lägenheten, men det var nog också allt.

Var jag inte i skolan så var jag på dansen, var jag inte på dansen var jag på jobbet osv osv.

Men nu. Har nog aldrig tillbringat så mycket tid åt mig själv. Det driver mig till vansinne!

Grubblar och funderar. Dagarna känns meningslösa ibland och nu är energin som bortblåst.


Imorgon har jag bestämt mig för att ta mig i kragen. Inget mer "åh-jag-tycker-så-synd-om-mig-själv-snack!" Blir ju knappast bättre av det!

Nepp. Resterande tiden av kvällen ska jag göra något bra. Börja slänga ut saker inför flytten. Framförhållning är ju bra sägs det.

Ska lägga mig i hyfsad tid för att gå upp tidigt imorgon. Jag ska plugga. Ja det ska jag. Inte lite heller!

Och jag ska dansa och hålla min första Mary Kay-klass, på vääääldigt länge. Är nervös, känns som första gången, men jag hoppas det går bra!  

Ovido - Quiz & Flashcards