Alla inlägg under maj 2010

Av amillie - 26 maj 2010 20:08

En avklarad fältdag idag. wiho bara två kvar. Min handledare kände för att driva med alla idag och valde mig som offer. Tur jag har lärt mig fatta hans skämt!

Försökte lära en flicka att knyta skorna idag. Körde den klassiska "två kaninöron och så genom hålet och dra åt!". Vi tränade på det trodde jag inte att hon lyssnade alls. men när hennes pappa hämtade henne så visade hon för honom. STOLT FRÖKEN!


var kvar senare än jag skulle på förskolan så jag fick småspringa hem, byta om och pinna bort till gymmet. Cyclingpulse...gööööööh! Jag dör lite när jag gör det, men fan va gött efteråt!

Fick ett stämpelkort idag. Under 3 månader ska jag träna 2 gånger i veckan på gymmet och 12 gånger i övrig tid. Har jag hela häftet fyllt så får jag ta del av massa priser och förmåner. LÄTT jag ska! Kommer lätt fixa det i sommar :)


Nu måste jag skriva "checklistan" från praktiken. Tar det aldrig sluuuuuuuuuuut?!


Av amillie - 26 maj 2010 06:48

HALLO


Igår var en flitig dag! Pluggade som fasen fram till ca 11.45 då skickade jag och Andy in vårt utkast på projektplanen. Efter det begav jag mig till förskolan för att få en underskrift av mina handledare på min omdömesblankett. Barnen rusade mot och skrek "va fiiiiin du är Camilla!" (jag kom i träningskläder) dom kan verkligen få mitt hjärta i brand :)

Lappen på skriven så vandrade jag bort till mah för att lämna den till min mentor. Stannade kvar för att skriva lite på min utvärdering av mål, men så ju alltid datorerna helsega och jättedumma och jag började bli hungrig så jag gick hem.

När jag väntade på grönljus vid laserdome knackar en kille mig på axlen och började prata med mig. Charming. Än är det krut i gumman ;) Helt ärligt var han nästan jobbig.


Efter en sallad på gogreen baren så började jag flyttpacka. Hejdå min fina lägenhet..snyyyyyyyft!

orkade egentligen inte gå till gymmet, men asch gjorde det ändå.Så träningsvärken är fin idag!


nu ska jag pinna bort till förskolan och ha en fältdag!


tjaaarååå

Av amillie - 19 maj 2010 18:53

  Spinning är cpkuuuuuul! Jag vill typ kräkas hela tiden, men det är så roligt! Idag var det spinning med puls. Såklart får jag ett pulsband som inte fungerar. Så typiskt bara. Men det var lätt bytt och sen kördes det igång. Trampade sönder mig. Jag har inte riktigt kläm på det där med pulsmätandet ännu, men jag ska i alla fall dra bort typ 3-4 år för min puls kommer högt upp för snabbt. Hm..säger mig NADA. Gör bara som hon säger!

Hej fete träningsvärk =)


Imorgon blir det Let´s step & dance. Det är någon medlemskväll. Trevligt!

Den 5 september ska jag och min bästaste bäste vän sen like forever, gå TJEJMILEN!! Jepp vi tränar som dårar för att orka gå/springa 1 mil!


Nu är det dusch sen plugg!


CIAO

Av amillie - 19 maj 2010 05:29

Boxningen igår var fantastiskt rolig! En supertrevlig tjej var också själv ooch ville boxas med mig, wee!

Jag låtsades som att jag aldrig hade boxat förut för att inte verka kass. Och det kändes precis så också! Händerna skakade och mjölksyran kom.  

När vi körde cirkulerande ringen med mitzar och handskar så blev jag asrädd när grabbarna kom. ajaj, den ena av dom boxade nästan av min hand. Det är helt säkert.

Mina nerver fick sig i alla fall en kyss så händerna skakar lite okontrollerat. Mest högerhanden, den ser verkligen urflippad ut! ;D


men roligt var det i alla fall! Ska lätt gå nästa vecka igen!

Ikväll är det spinning igen, en hel timme! Shit hur ska jag orka??!


Nu ska jag klä på mig. Öppnar på förskolan idag!

Av amillie - 18 maj 2010 16:48

KOm precis hem från praktiken. Strålande väder idag! Vi var ute mycket med barnen idag, varmt och skönt! Åt isglass för ett barn fyller 6 år! Islgass var inte igår man åt!


Strålande nyheter också. Jag har FÅTT tjänsten i höst! På förskolan, där jag har praktik nu. Jag älskar det! Pratade med rektorn idag, allt är klart! Bara en liten kråka av mig som behövs på ett papper och sen är det klart! 9 augusti börjar jag =)

Går som tim.vik men  dom vill ha mig så gott som heltid där!! HÄÄPY GÖÖÖL!


Nu ska jag iväg på boxningen! Sen ska jag äta en apegod sallad från go greenbaren. Var äcklig fabrikatsbiff till lunch idag..ÖRK!


Peace ya´ll :)

Av amillie - 17 maj 2010 20:08

Sats eurovisioncycling och sen core efter det..fläsket brinner!!!

Hela min kropp kommer vara invalid imorgon! Men fy va stolt jag var över mig själv idag. Precis när det kändes som jag skulle spy och jag ville ge upp så satsade jag lite mer och orkade. Det hjälper att digga med i låtarna   

Nästa måndag ska jag ge ännu mer!

imorgon är det box på schemat..hm..intressnat!  


Idag började förresten min sista vecka på förskolan. Buhu. Dags att återgå till verkligheten och börja skriva klart projektplanen! Ajaj...

Men jag är pigg idag och ska ta en dusch nu, sen planera med Andy.


Rosor på kinden och solsken i blick!

Av amillie - 13 maj 2010 20:57

Vicket för Krisse gick braaaaaaa. var bara tre elever, men det var skönt det också. Körde på med styrka som fan, dom såg inte jätteglada ut. BRA! =)

Tur jag är en lagom flummig danslärare. Malmö dansakademi är som skapat för mig. ALLTING är rosa rosa rosa. Love it. Skulle kunna bo där. Sova i soffan inne i receptionen.


Gick hem efter dansen. Kände att det troligen gick fortare än att ta bussen. Och det gjorde det. Tog ca 30 min att gå, helt ok!

kom till värnhem och gick bort till Sats för att säga att mitt kort försvunnit, men så var det stängt! Fan. Det där med röda dagar kan diskuteras!


har huvudvärk, IGEN. why oh why!? Robert säger det är för jag äter dåligt. Jag tror Robert har rätt.


nu blir det dusch och sen väntar sängen. Imorgon öppnar jag på förskolan igen.


NIGHTY NIGHT!

Av amillie - 13 maj 2010 13:56

Hallelåja!


Idag var vi lediga. Fy va skönt!!!! ibland är det bra med alla helgdagar som finns i Sverige. Eller typ alltid är det bra!


sov till över 9 och då ringde pappa och väckte mig. elakt. Missade min tvättid. Fan också, får bli imorgon då. Kul liv hejhej. Ska bli så skönt att ha egen tvättmaskin och torktumlare när vi flyttar.


Fastnade i alla fall framför tvn. Smallville och sen hittade jag alla vi barn i bullerbyn på tv4, åååååh! barndomen, julen, sommaren, familjen! alla känslorna bara blandades och jag har ju blivit så jäkla sentimental den senaste tiden så jag började gråta lite. Grät senast igår också. flera gånger. Först grät jag när jag såg Vivi träna med ett brudpar som dansade till time of my life. SNYYFT! Insåg snabbt att något sådant kommer Robert aldrig ställa upp på. Sen grät jag när jag kollade på biggest loser. LIPSILL!!!


Tänkte lägga mig och sova en stund igen för den återkommande huvudvärken gjorde sig påmind idag igen. Men NEJ. Insåg att jag inte kommer hinna göra en dans till ikvälll om jag sover nu och dessutom får jag massor av ångest om jag sover bort en hel dag. Så jag gjorde dans. Till telephone med lady gaga och beyonce. Det blev faktiskt bra. Är supernöjd :)


Nu ska jag komma på något att äta till lunch. Skulle verkligen behöva FÖRSLAG.


la märke till en lite rolig sak när kollade på Vi barn i bullerbyn.

Anna och Lisa skulle passa lilla Kerstin. När de sätter henne i kärran för en liten tur så skriker Kerstin för hon måste sitta ner i vagnen istället för stå upp. Då kommer storebror Olle och säger:"Låt henne göra som hon vill så skriker hon inte". HA tänk om alla pedagoger skulle tänka så. Då skulle barnen styra skolan!




Ovido - Quiz & Flashcards