Alla inlägg under januari 2011

Av amillie - 31 januari 2011 22:54

Då var det änligten måndag och min nya kula har börjat rulla. Började dagen med ett besök på gymet, dock inte för att  träna utan för att se va som gällde. Men imorgon ska jag träna både pilates och zumba! Yey!


sen gjorde jag och robban shoppingcentret! hade fått presentkort på gina tricot i julklapp och som jag fyndade sen! ett par byxor, en klänning, två tröjor och ett hårband för 260 kr! Inte så illa pinkat va? ;)


Senare idag har jag varit på Mary Kay-möte...härliga tjejer det där! Kommer nog trivas som fisken i vattnet. Kanske jag blir influerad av deras lugn och mildrar min intensiva personlighet.

Jag hade tänkt lägga in massor av bilder på Luleå idag, men hittar inte min mobilsladd...men lovar att leta upp den så ni får se :)


Imorgon blir det som sagt träning och massor av jobb! Härligt! Det är väl precis vad livet ska bestå av. I alla fall nu när jag inte har några kompisar än så länge här uppe...


Xoxo

// Camilla

Av amillie - 29 januari 2011 19:36

Nu har vi snart bott ett dygn den nya lägenheten här i Luleå.

Det känns lite overkligt. Har inte riktigt fattat att jag bor här. Det lär nog inte kännas förän livet "kommer igång" på riktigt.Nu känner jag mig bara trött i kroppen. Knäna, ryggen och fötterna värker. Tror minsann lilla jag ska pinna bort till gymmet det första jag gör på måndag.

Mitt "nya" liv ska ju börja då.

Dags att dricka soppor, börja träna och jobba som fristående hudvårdskonsult! :)


Nu ska jag försöka slappna av lite i soffläge!


Trevlig lördag!


Av amillie - 26 januari 2011 00:30

Det är lustigt hur mycket otur jag har ALLTID när jag ska ut och resa.

Oturen börjar med att flyttfirman strular och ska inte komma förrän imorgon. den 26, för att hämta våra saker. Vi befinner oss nu i LULEÅ nästan 200 mil ifrån alla våra saker i Malmö. Vi har lyckats hitta en lösning så att flyttgubbarna hämtar vår nyckel hos vår hyresvärd och kan därmed hämta våra saker.

Turen vänder inte direkt när vi kommer till Luleå och SÅKLART kommer inte min väska som jag har checkat in. Alltså där i har jag produkter för tusentals kronor!

För helvete!!

Jag frågade två gånger på Sturup om jag skulle hämta väskan i Stockholm och checka in den igen till LUleå, men det behövde jag inte.


Nu sitter jag här i Luleå utan väska och är ett känslomässigt vrak. Har haft små gråtattacker när jag har insett att jag inte ska bo i Malmö längre. När jag kände hur läskigt kallt det är här. Hur långt ifrån jag är ifrån allt och alla jag känner. Min familj, mina vänner, min dans, mitt gym, mitt allt.


Nu börjar en ny kula och jag måste starta ett nytt liv. Allt som jag en gång byggde upp i Malmö under 3,5 år ska jag nu bygga upp i Luleå.

 

Av amillie - 23 januari 2011 22:01

överallt..i hela lägenheten..har vi flyttlådor! Och vi packar och packar och packar och det tar aldrig slut! Hur mycket crap har vi egentligen!?

Det är som att gå en hinderbana för att komma fram någonstans. Det är jobbigt att vara pedant i ett sånt här tillfälle. Det kryper i hela kroppen att det är så stökigt! Men snart så bär det av och jag ska äntligen få inreda i vår nya lägenhet i Luleå!

Det känns fortfarande overkligt. Kommer nog inte förstå det förrän vi står med en tom lägenhet och på väg att ge oss av...usch så sorligt.


Har förresten ett köksbord m. fyra stolar och ett vitrinskåp till salu. Någon som är intresserad? Har lagt ut det på blocket.se och fick svar och jag svarade dem, men nu har jag inte fått svar? Wierd. Så är ni intresserad så HOLLA!

Köksbord + stolar : 300 kr

Vitrinskåp 150 kr

Vill bara bli av med det så fort som möjligt :)


Nej nu ska jag krypa ner i sängen och titta på I, Robot. Imorgon ska vi flyttstäda hela lägenheten. Wiho!

Av amillie - 22 januari 2011 11:33

JEPP! idag har jag och Rob varit tillsammans i 1 helt år. Jisses vad tiden springer förbi. 2010 var det snabbaste året ever. Har aldrig upplevt att ett år har gått så fort. Men jag vet ju varför..dels för att det har hänt många stora saker, men också för att jag väntar ut saker. Jag levde inte i nuet under nästan hela 2010. Hela tiden var det i väntan på något. men annat ska det blir 2011!! Nu gäller det att leva i nuet och ta tillvara på VARJE DAG!

Nu säger jag lite emot mig själv när jag faktiskt väntar på flytten. Men för att vända på det så får jag ta vara på dessa 4 dagar jag har kvar här i Malmö för sen ska jag jobba som fan!


Så idag ska jag ägna all min tid åt Robert. För idag är det hans och min, vår, dag.

 

Av amillie - 21 januari 2011 12:52

Tack Cocco! Du gjorde en bra dag ännu bättre!!

Magnus Uggla är och förblir en del av mig. Har alltid gillat honom och kommer alltid göra det.

Idag var VITTRING som fick mig på bra humör! Så jäkla bra låt. Allting som jag vill kan jag göra. Om man är positiv som fan går allting bra!

Det borde bli mitt motto! :D


Idag tar jag hur som helst min EXAMEN! Det känns...inget speciellt faktiskt. Det borde kanske kännas mer?

Igår satt jag och grät jättemycket för det var min sista dag på förskolan. Suck..nu är det dags att gå vidare. Det springer i min kropp för jag inte har komtroll men också för att jag vill komma igång nu. Har inte varit ledig en halv dag och jag är redan rastlös. Har verkligen NOLL tålamod.


nu är dags att gå :)

Av amillie - 20 januari 2011 21:12

Usch, idag var det sista dagen på förskolan. Fy så jobbigt. Jepp, jag började gråta. nedrans så svårt det är att hålla tillbaka tårarna. Kommer sakna alla mina barn så fruktansvärt mycket! Alla mina små gryn. När jag kramade om "Långben"-barnen så hade jag så svårt att inte gråta..har haft många av dom sen dom var ett år och nu är dom fyra, så stora dom har blivit. Jag gråter nu igen.

Och mina småttingar som jag har haft nu sen i somras. Hur ska jag klara mig utan dom nu? Trots att jag många gånger har blivit galen på dom så är dom ändå helt underbara. Glömmer bort ibland hur små dom är.

Har lovat mig själv att komma och hälsa på, för jag MÅSTE se hur dom utvecklats. Fast det kommer vara sorgligt att dom inte minns mig då :(


Nej detta var ingen rolig dag. Jag saknar dom redan. Mina små älsklingar...

   

Av amillie - 19 januari 2011 21:02

Det sägs ju att bra framförhållning leder till framgång.

Och jag sitter här och drömmer mig bort till Mary Kay seminariet 2011 och när jag ska gå på scenen!!! WOHO!

Har hittat två supersnygga klänningar och jag SKA ha båda två! Ska jobba som fasen för att ha råd med dem, för billiga är dom minsann inte.

Det är två kvällar, en middag och en awardsnight, därav två klänningar.

Nu är ni allt nyfikna så här kommer dom:


  Jag är inte helt säker vilken jag ska ha vilken kväll.  En av kvällarna ska jag som sagt gå på scenen och flera tusen kvinnor kommer se MIG när jag hämtar min diamantring =)



Jag tror bestämt att jag ska önska mig en av dom av Rob. När jag har nått min målvikt har han lovat mig nya kläder...tror en av klänningar ska ingå i den dealen :)








Hmm...jag hoppas denna blå sitter lite längre ner på knäna på mig. Hoppas den ser kort ut för hon har långa ben. Dresscode är ju knälångt.Förhoppningsvis har dom lite överseende :)


Detta året ska jag vara SÅ SNYGG på seminariet. Kände mig lunkig förra året. Hatar att gå runt i min fatsuit. MEN I ÅR...då...då..ska ni minsann få se!

Ovido - Quiz & Flashcards