Alla inlägg under januari 2010

Av amillie - 31 januari 2010 22:17

Igår passade jag Bella. Bella är Olivers bästa kompis. Dom leker och dom bråkar, precis som kompisar ska göra.

Nu ligger Oliver och sover - är nog helt slut. När Bella+sandra+robin hade lämnat vårt residens däckade Oliver på hallmattan och jag i soffan. Vi sov i tre timmar. Det är hårt att vara barnvakt och ha nattgäster som ramlar in klockan 3 på natten. Men vi gillar det ändå :)


Vi gick en runda på entré idag. Åh vad det värkte i shoppingtarmen. Var så nära på att köpa massor av saker, men NEJ!

Och tack för det.. Kollade mitt konto nu ikväll och där var väl mindre än vad jag tänkt mig. Hoppas pappa sponsrar mig med halva dansen som ska in imorgon, 3400 kr!!! Är ju inte pengar jag ha nu alltså.


Imorgon är det ny vecka. rätt så full faktiskt.


Måndag:  Gym - jobba - dans x3 timmar - pyjamasparty med kriss.

Tisdag: Gym med kriss - Skola - dans

Onsdag: Gym - Simpa kommer - jobba - dans - Alä hämtar Oliver

Torsdag: lång skoldag - ÅKA TILL LULEÅ!


Lite spännande ska det nog bli att åka till andra sidan av landet. Behöver man växla pengar eller? känns som jag ska åka utomlands. Den enda som inte är glad åt det är väl Oliver. känns som jag överger honom lite. Fast tant alexandra ska nog ta väl hand om honom.


Jag måste ju bjuda på en fule-låt idag också. Man skrattar så härligt åt dom.



Av amillie - 30 januari 2010 09:34

När jag vaknade idag så började jag zappa lite på tvn och fastnade på barnkanalen som visade disneydags! Fick genast mysflashback från när jag var liten. Då brukade jag och mina två bröder sätta oss på golvet framför tvn. Med en skål chips och dipp och varsin läskflaska i handen (i glas! Old school!) Och ingen fick börja äta förrän EFTER introlåten!


        

              Nu ser det inte riktigt lika dant ut som för ca 20 år sen, men ändå!



Anledningen till att jag fastnade vad "Händige Manny" .

 

"Serien handlar om Manny Garcia och hans talande verktygs äventyr. Manny har alltid med sig verktygen på äventyr när de ska laga fru Lövgrens tvättmaskin eller hjälpa herr Kumar med porslinshyllorna. Serien innehåller även enklare fraser på engelska för att lära de minsta barnen."

 

Jag tyckte det var intressant eftersom de hade mångfald (indisk, spansk, m.m) och att dom slängde in lite fraser på engelska på olika ställen. Tycker det är ett väldigt pedagogiskt program för barn i blandade åldrar och rekommenderar pedagoger att använda det! Man skulle t.ex kunna ta dom engelska fraserna och ha  dom som veckans glosor!

Det är ju flera gånger roligare än att sitta och lyssna på ett kassettband (eller dom kanske har cd nu?) som berättar en historia men typ noll inlevelse.

Och då får dom rörlig bild i kombination till orden. Eftersom varje figur har en egen karaktär kan det bli enklare för barnen att komma ihåg och koppla ordet till just den saken!

                         

Av amillie - 29 januari 2010 22:12

Har haft en väldigt dalande period som Fristående konsult i Mary Kay. Vad hände?

Hur som helst, så har jag haft lite påtryckningar från mina föräldrar och från min kära pojkvän som så fint sa "Du får ju kämpa lite om det ska bli något"  Och det var ju som ett litet slag i ansiktet. Och att mina föräldrar tjatar på mig är ju chockerande! Dom var ju mest emot hela grejen förut, så det är nog ett tecken på att jag borde få tummarna ur...och sätta igång!

Jag vill ju gå på seminarium i en fiiiin rosa klänning i augusti!


Så nu har jag två mål:

1. Ordna upp ekonomin och bli SPARSAM! (= inga onödiga köp såsom kläder, har ju tre garderober fylla av kläder!)

 

2. Prioritera!  



Detta kommer vara min signaturmelodi

när jag är lika bra som Jessica Larsson!    

Av amillie - 29 januari 2010 18:36

Vilken härlig fredag!

Har inte gjort ett dyft nästan. Vaknade runt halv elva, dock efter en väldigt orolig natt. Som jag alltid har i den här perioden av månaden, usch!

Åt frukost, gjorde mig i ordning och gick till entré för att slösa upp presentkortet jag fick av Alexandra. Lagerhause here I come!   


Köpte lite smått och gott. Har hängt upp lite tavlor i min lilla boning. Och för första gången sen jag flyttade in börjar jag faktiskt känna mig hemma här! Har länge känts som ett hotellrum.

Funderar på om jag ska köpa en storstor hylla på Ikea, någon dag när jag blir rik :P


             
             Ikea - Expidit - bokhylla         



I alla fall! Mer än så har jag inte gjort. Haft ett litet Shrekmaraton. Kollat på 1 & 2 och ska dra igång 3 snart!



   You gotta love Antonio Banderas!        

Av amillie - 28 januari 2010 23:42

Har varit en lång dag idag!


Nu ikväll var jag hos alexandra som bjöd på spagetti och köttfärssås. Vi tittade på Space Chimps. (från skaparna av shrek) helt enkelt klockren! haha

hade som VANLIGT problem när jag skulle med bussarna hem. Internet funkade inte, folk är inte bra på att läsa tabeller, busschaufförer som inte kan sittt jobb. Tur min robert kan :)


Nu är jag helt DÖD och dags för bädden. GOD NATT!!


                 Lite bildhistoria på Oss :)


we ride together, we die together - bad girls for life!! hahahaha

Av amillie - 28 januari 2010 08:54

Godmorgon världen!


Efter en godnatts sömn så vaknade jag 7 minuter innan klockan skulle ringa, hur störigt är inte det då egentligen? Men lite morgonmys med Oliver blev det och nu sitter vi här.


Ska snart göra mig i ordning och bege mig till skolan. Föreläsning och sen har vi basgruppsmöte med litteraturseminarium. Är inte helt laddad för det.


Ikväll blir det hem till Alexandra. Dinner och försenade julklappsbyten haha.



Morgonens låt blev ingen mindre än freeway - flipsiiiiiide  

     



Av amillie - 27 januari 2010 19:55

Äntligen hemma och upptinad!


Läxhjälpen hos Pelle (inte hans riktiga namn) gick bra idag också. Han är en mycket flitig elev och jag är stolt över honom! :)

Sen fick jag stå och vänta på bussen i 20 min. FY FAN! Höll på att dö av kylan ju! Men mitt i allt så hände det en väldigt intressant sak. En såndär sak som återger hoppet om varför jag tror att alla människor är goda. En kvinna hoppade av bussen som gick i motsatt riktning och kom fram till mig och frågade om jag ville ha hennes biljett, för den varade en timme till och hon skulle inte åka mer, så slapp jag betala min resa. Jag sken upp som en sol och bockade och bugade artigast  för att visa tacksamheten.


Var inte det en hyvens dam då? Såna människor borde det finnas fler av!  


Nu ikväll ska jag försöka få tag på min "kontaktperson" så jag kan skriva in mina rapporter och så jag få LÖN!? Hallå, nog för detta är kul, men allt kostar.

Dessutom vill hans föräldrar ha rapport!



            Kvällens låt blir Whitney Houston feat Akon. Sjukt härlig låt.

            Lite fuskigt att mamma och pappa ska se Whitney live!


      

Av amillie - 27 januari 2010 13:44

Då sitter jag i skolan och väntar på att tiden ska gåå.

var här tidigt imorse för att kunna läsa boken, men tror ni boken fanns idag? Nepp. Nej. No.Icke

Så jag fick läsa lite i barnkonventionen istället. Har du som är under 18 hört någonting om den? Själv fick jag inte reda på att den fanns förrän jag började på lärarutbildningen. Hmf   


Ska snart bege mig iväg till Gustav Adolfs torg för att ta bussen ut till Djupadal där jag ska ha läxhjälp. Idag ska vi träna rättstavning och engelska har jag för mig att det var. Ska lista ut på vägen dit hur jag ska förklara m, dm, cm och mm också!

Good luck för det alltså.


Btw, det är snökaos i Malmö idag! Det är INTE rekommenderat att ha sneakers på sig när det snöar! Så jäkla kallt!

Ovido - Quiz & Flashcards