Alla inlägg under mars 2010

Av amillie - 31 mars 2010 17:48

JA. Vi fick den. Svaret blev positivt! Vill ni ha den? Ja ja JA!

 

Idag har jag promenerat med Krisse och lilla Maja. Ut till valjeviken och tillbaka. Skumt väder, hade värsta kryllet när jag satte mig i bilen. Urk.

men vad gör lite dåligt väder i helt rätt sällskap?


När jag kom hem grävde jag ner mig själv i soffan igen för att läsa. Läser läser. Oliver bjöd in Tussie, det var väl artigt. Sen spelade han oskyldig när jag kom på dom. Hm. Dom är verkligen urgullig!


Råkade läsa slut den tredje boken idag. Det suger i mig att börja på den fjärde. Men jag vill inte att det ska ta slut, samtidigt som jag vill veta hur det slutar. BAAH. Ska åka med tåget om en timme och då ska jag läsa i alla fall.


Imorgon kommer min robert hit. Äntligen. Trodde inte att avstånd skulle vara så jobbigt!

Av amillie - 30 mars 2010 21:10

Fick dåliga nyheter idag. OM (vilket jag får veta imorgon) jag och robert får lägenheten så blir det inte inflyttning förrän 1 Juni, vi hade räknat med 1 Maj. Vi som har längtat enormt mycket. Jag vet inte om det var jobbigast att ta emot den dåliga nyheten eller att vara tvungen att föra den vidare sen. Var redan deppig nog för nyheten men att sen upprepa och behöva förklara hur och varför var...ännu mer jobbigt. Min andra halva såg dock vissa ljuspunkter med förändringen. Han slipper stressa sönder sig för att styra upp allt där uppe i norr. Det är ju bra iofs.


Har ändå gjort lite nytta idag. Städade mammas linnegaderob. Ut med alla gamla lakan och handdukar från typ 80-talet. Sen fick jag ett ryck och städade mammas bil. Båda sakerna blev uppskattat. Det var ju roligt.


Oliver trivs här på landet. Han har hittat grannens kat Tussie. Dom leker jättefint, som ett sött litet blivande kärlekspar. Synd att Oliver inte ska bo här permanent, han söker fortfarande ett nytt hem.


Nä, nu ska jag försjunka mig själv i tredje twilightboken igen. Har läst drygt 350 sidor på två dagar. Vansinnigt beroende var det ja!





Av amillie - 27 mars 2010 23:03

Då sitter man i Sölvesborg! Utan min lilla Oliver dock :( Men imorgon åker jag hem till honom igen! Helt jobbigt att vara utan honom ju!


Igår anlände jag till gbg vid halv sex tiden. SÅKLART regnar det! Det regnar alltid i göteborg när jag är där, vad fasen?! Anyhow vae Gothia Hotell fett nice. Vi åt supergod mat på en turkisk restaurang och sen begav vi oss till RONDO för att se UGGLAS REVY. som var gaaalet bra! Skrattade så det gjorde ont i magen och det var helt underbart att höra alla hans stora hits, som jag kunnat sen barnsben!


Annika Andersson och Per Andersson är också fantastiska. Per är lätt min nya idol.


              

Av amillie - 26 mars 2010 13:13

Då så. Tentan är avklarad och uppsatsen inlämnad.

Tentan var..jobbig! Fick skrivkramp. Men jag hoppas det går bra, i alla fall godkänt! Mer kräver jag faktiskt inte.

Fick verkligen vrida ur varenda droppe intelligent svar på de sista två frågorna.

Men nu är det över!


Efter tentan träffade jag Andreas, en vilt främmande människa som jag ska skriva min uppsats med i nästa kurs. Kommer nog bli intressant!

Jag och Johan åkte sen hem till honom där jag fick kolla på min uppsats en sista gång. Tur jag har kill-fröken Johan som kan rädda min SFI-svenska.


Nu har jag packat ihop mig och ska åka till la centrala för att åka till GÖTEBORG. Där väntar min familj och ikväll ska vi ha det riktigt trevligt.

Lilla Ollie är hemma hos klasskompis Stina, hoppas han sköter sig och det går bra.

Känner mig inte helt avslappnad faktiskt...


På tåget ska jag läsa min twilight bok, ÄNTLIGEN.


Ha en LOVELY fredag i de under bara 15 plusgraderna!!!!!!!


Av amillie - 24 mars 2010 20:36

Träffade några från klassen idag och vi diskuterade tentan. Jag var dum och tog på mig "lärarrollen" och fick bli den som skrev på tavlan = hängde inte alls med.

Men Pea vart snäll och skickade över hennes anteckningar! Förhoppningsvis är jag räddad.


Åkte hem med Sofie i hennes racerbil. Försökte plocka undan lite här hemma. Här är inte städat sen innan praktiken. Bombnedslag! Iväg igen för att jobba. Det var också intressant idag. Pojken berättar alltid något knasigt med hans lärare som verkar lite helkoko, men också andra saker som får en att tänka.

Idag ställde han mig frågan "hur gammal måste man vara för att åka taxi själv?" Öhm, jaa? Jag hade då inget svar på den frågan inte. Från att läsa om asagudarna till att formulera fram den frågan, imponerande.


Nu är jag ju i alla fall hemma igen och har pluggat ögonen ur mig. Not. Har suttit och hyperventilerat, skällt på Robert som försöker vara optimistisk, gick ifrån och diskade istället, tittade på min lärares respons, hyperventilerade lite till (adderade gungningen där), men ack nu har jag rättat till det mesta hon påpekat. Småsakerna liksom. Nu är det jobbiga att "kombinera presentation av material och analys genom direkta kopplingar till litteratur" WOHO! Johan snälla hjälp mig imorgon!


Ja det är dagens bittra sanning. Detta är väl i stort sett så mina dagar ser ut.

Kul.


Något knäppt som hände idag; Jag skulle ta ut pengar. Det står två äldre män och tar ut pengar. Den ena mannen kastar sitt kontoutdrag på mig. Mitt i huvudet. Vad hade jag gjort honom, undrar ju jag?


                    

Av amillie - 21 mars 2010 14:03

God..eftermiddag??


en annan har inte hunnit med så mycket idag. Sov ut lite, enda till 9.20 Sen var jag och tränade på Sats. SatsAfro stod på schemat idag. Härligt! Men aj nu har jag blåsor under tårna, mindre härligt! Fast lätt värt det!


Resten av dagen SKA jag ägna mig åt att plugga. Om jag så ska sitta upp till imorgon bitti så jag skriva klart min uppsats idag. Så typiskt mig att skjuta upp det såhär långt. Men jag måste ju ägna hela veckan åt mina böcker för på fredag är det TENTA. Buhu.

= Inget läsande i twilght denna veckan. Tur att jag på fredag jar 2 timmars tågresa upp till gbg där jag får tid att läsa den :)


aiit nu blir det plugg!


CAAAO

Av amillie - 20 mars 2010 21:30

Idag började jag dagen med att  gå på SatsYoga. Det var...annorlunda, men väldigt givande!

De jag har pratat med idag har jag förklarat det som en bra träning både fysiskt och psykiskt. Det var riktigt jobbigt för musklerna i låren och armarna. Och "båten" ska vi inte tala om, trodde min mage skulle darra sönder. Men härligt var det!


   


Efter gymet passade jag på att bada bastu, så härligt! Satt med balsam i håret så det skulle bli extra mjukt sen ;P Fick min Mary Kayorder igår där b.la en showergel och en bodylotion som luktar passionsfrukt. MMMMMM I smell gooodiie

 

Av amillie - 19 mars 2010 06:31

aj aj aj aj aj aj aj aj!

Det gör såå ont när jag sitter ner! Spinningen har dödat hela min "sittdyna". Men det är gööööött med träningsvärk!


Somnade redan 22.30 igår. Skönt för mig, synd för Robert - som alltid blir dissad av John Blund. Kunde ju inte hjälpa det!

Ska till praktiken idag och ha en fältdag, så behövde lite skönhemts sömn.


Anywho. Idag fyller min lilla Oliver 1 år!!! HURRA!!!!! ikväll ska vi fira med whiskas!


 

Ovido - Quiz & Flashcards