Alla inlägg under oktober 2010

Av amillie - 31 oktober 2010 19:09

nu kollar vi in framtiden. Den är vår. Och vi lämnar allt bakom oss!

Av amillie - 30 oktober 2010 13:36

Idag tog det emot att vakna, för jag kunde knappt sova inatt.

men upp gick jag och har varit och tränat Yoga med Minija. Hon var skiitbra. En sann inspirationskälla. Hon fick mig nästan  att börja gråta så närvanade jag var. Svårt att förklara det där, men när man är så närvarande i sig själv och känner varenda bit av sin kropp, så fylls i alla fall jag av upprymdhet!


Hade tänkt träna Body Pump efteråt men har fortfarande ont i min axel så jag kände att ett pass fick minsann räcka. Vill inte den ska bli sämre.

Imorgon ska jag i alla fall träna body pump, men min favoritinstruktör Petra! Yeaaay!



Nu ska jag strax bege mig bort mot Triangeln. Sandra ska som sagt flytta och jag har lovat att hjälpa till!


Occh ikväll ska vi skära pumpan jag och Rob. Halloweenigt!!!!   

Av amillie - 29 oktober 2010 19:37

OH..MY...GOD!!!


har precis varit och tränat TABATA!! det var helt fantastiskt roligt men fy fan va så jobbigt!

Det brände sönder mig och jag var nära på att spy! Så det ska vara på ett träningpass tycker jag! =)

Såklart är jag ett problembarn och min axel hoppar lite ur led. Kunde knäcka tillbaka den själv, men AJ som fan!

Hur som helst skitkul! Känns skönt att kunna avsluta fredagen såhär! Och nu lagar min Rob mat till mig och sen väntar ostbågar framför "Fun with Dick and Jane". Fattar inte hur Rob har kunnit missa att se den?!?! Love Jim Carrey!


Imorgon är det Yoga och bodypump direkt efter det. Sen har jag lovar Bruuuuuuce att hjälpa henne flytta!

Det är sjukt skönt att ha kommit igång med träningen igen. Även om jag bara har tränat två dagar i rad, så känns det ändå skitbra!


Go´kväll!


Av amillie - 28 oktober 2010 18:25

Hade först bestämt mig för att inte träna idag. Gick och gjorde i ordning mina naglar istället. Älskar lyxen av att någon sitter och gör mina händer fina =)

Denna gången blev de ljusblått med glitter och så fick jag en liten blomma på också..me like! =)


Men nu när jag kom hem och insåg att klockan inte var så mycket, så bokade jag in träning nu klockan 19.00-20.00 Alltså 30 minuters spinning och 30 minuters core. Det behövs vill jag lova!

  


Måste byta om nu!


Av amillie - 28 oktober 2010 06:20

Det är fan så jobbigt att äta gröt. Det tar typ en evighet!

Har inte helt vant mig vid konsistensen ännu så det har lite svårt att komma ner för halsen. O m det inte vore för sylten smakar det ju klister typ. Örk! men jag har bestämt att hela portionen ska ner..

 


kan säg att de ser godare ut än vad det är!

Men nu får jag sluta mesa och  trycka i mig det istället

Måste gå till föskolan om typ 10 minuter!

Av amillie - 27 oktober 2010 21:05

cause you just might get it!  


Kicka mig i baken..sagt och gjort.

Min mami vet precis vilka knappar hon ska trycka på hos mig för att jag ska känna ångest över mitt levnadssätt och istället för att hålla med henne, för hon har ju faktiskt rätt, så blir jag så förbannad.

Men hon har ju rätt. Det har hon väldigt ofta. Hon känner mig bättre än jag känner mig. Ibland vill jag bara åka hem och bo hos mamma igen.     


Fast nej..jag är ju vuxen. Har nog inte riktigt vilja leva upp till det. Men har börjat känna det allt mer nu, särskilt på jobbet. Där glömmer jag ofta vilket ansvar jag har. Och hur mycket som förväntas av mig...



anywho...skärpning!!!!

Av amillie - 27 oktober 2010 19:45

hur kommer det sig att ju mer man sover desto tröttare blir jag?

Och varför kan det ALDRIG gå som jag vill? Fick cpont i halsen idag på jobbet. Kan knappt inte svälja för då gör det ont på höger mandel   


blir bara så less och så förbannad....


varför ska det vara så svårt? Varför gör jag det så svårt...


gnällröv är vad jag är....kan någon komma och kicka mig i baken??


 

Önskar jag slappade med samma självkänsla som katten Gustav.


Jag vet precis vad som ska göras. Vad som krävs av mig för att jag ska lyckas.

Det är kanske det som är problemet. Jag tror mig veta för mycket?


Jag tänker på tok för mycket...nu går jag ut i regnet istället och handlar havregryn och sköljmedel!




Av amillie - 27 oktober 2010 06:55

Ojoj va trött jag känner mig idag! Kanske för att jag vaknade för typ 20 minuter sen.

Igår kunde jag äntligen somna direkt när jag la mig i sängen och uppenbarligen har jag sovit djupt inatt för jag kommer inte ihåg någonting vad jag drömt. Och det är ett gott tecken!


Idag är det fullspäckat schema.

* Jobb 7.30-16.30

* lämna böcker på MAH

* träna 18.00-18.55

* läsa opponeringsuppsatsen.


förhoppningsvis kommer jag somna lika snabbt ikväll igen!! Sov ungefär 6 timmar inatt. Vet inte om det är tillräckligt? 2 timmar till absolut inte skada :) Men att komma i säng klockan 22 är svårt eftersom Rob kommer hem 21.30...då får jag alltså bara typ 30 minuter med honom :(

hmm dumma hans jobb!


Aja, nu blir det lite smink och borsta gaddarna ser går jag till jobbet.


Ovido - Quiz & Flashcards