Alla inlägg under augusti 2010

Av amillie - 30 augusti 2010 19:41

Då har skolan börjat. Såklart strular ledningen till det, så mer än hälften av den fullsatta salen fick höra på en introduktion som var aktuell för oss innan sommaren.

Kul men ordning och reda. BARA ett halv år kvar.

Jag och Andy satte oss och gjorde veckoplaneringsschema, vi lär behöva det. Jag var tokspeedad efter min energikaka och redbull. Ingen bra kombo.


Imorgon öppnar jag på förskolan. Tjo tjena.  

Av amillie - 26 augusti 2010 06:21

Alltså, värsta upptagna tjejen har ni här.


Jag går upp, gör mig i ordning, går till förskolan och där ser dagarna ut så här i stora drag: Frukost, samling,gå ut, lunch, sova, gå ut, mellis, slut. Och tiden mellan sova och gå ut är den dryygaste. Men annars går tiden såå fort. Likaså dagarna och veckorna. Hallå det är redan torsdag?!!??! När jag kommer hem från jobbet, så tränar jag oftast och sen tar jag kväll. Vi la oss 21.30 igår men jag var trött redan 20.15 Hm.  

Har massooor av andra saker som jag VILL hinna med. Hur fasen ska jag hinna med skola och dansen också?!?! Gah, helgerna kommer bli så proppade med saker.


Nu får jag smeta facet och sen pinna bort till förskolan...imorgon är det freeedag.

Av amillie - 19 augusti 2010 22:23

hade en superfin födelsedag!

Kollegorna  på jobbet hade bakat kladdkaka och sjöng för mig! ÅÅH=) robert hade köpt världens finaste tomas sabo halsband med TRE berlocker. Ett rosa hjärts, ett C och ballerinaskor. Han känner mig såå bra:)

På lördag kommer familjen för att fira mig..ännu mer presenter..wiiiie!!


Imorgon är det redan fredag.Shit vad hände med denna veckan?

 

idag tränade jag och Sandrish satsflow och core. Under avslappningen låg jag och tänkte på hur BRA jag är. Hela mitt liv bara lyser!


Av amillie - 18 augusti 2010 05:53

...det är ingen vanlig dag för det MIN födelsedag


HURRA HURRA HURRA!!!!


Åh jag älskar att fylla åååååår!!   

Av amillie - 17 augusti 2010 06:34

Oj nu har jag visst kommit ifrån det där med att skriva, men jag har varit fullt upptagen hela veckan..så..

Nu sitter jag här när jag egentligen borde jag göra mig i ordning, men känner inte för att platta håret när det ösregnar ute, helt meningslöst.


Så what´s up? Jobbar som en gris, nya inskolningar och gränslösa barn. Woho!

Jag vet varför jag gör det här och det är det enda som håller mig fast vid det.

Egentligen, borde fasen förskolelärare också få fett betalat. Folk tror det är enkelt att "passa" barn...Vet ni vad vi gör? vi UPPFOSTRAR era barn.

Skulle kunna kräka ur mig en hel historia här men nae, det blir ju så negativt då :)

Kan istället berätta att jag ska jobba som en djuuur med Mary Kay så jag inte behöver jobba 40 år som lärare :) Mina framtida barn ska minsann inte gå på dagis 7-17! :)


Anyhow..nu måste jag nog göra mig lite i ordning kanske!


IMORGON FYLLER JAG ÅÅÅÅR!!!!

Av amillie - 11 augusti 2010 19:22

Ett snabbt inlägg idag..


  • Jobbet var okej idag. Mycket uppfostran. men hey?
  • Jag var på topp, men hade en del dalar.
  • Fick slut en hel timme tidigare för vi hade baea 2 barn kvar
  • Träning var awesome! Älskar cykel-Petra
  • Jag mår illa av godis. Ska inte äta det mer. ÖRK
  • Imorgon ska jag och Sandra träna. Woho jag har rekrytat en! Hoppas jag får någonting! =)
  • Nu ska jag duscha sen glo på tv med min man :)

  

Av amillie - 10 augusti 2010 05:54

RISE AND SHINE!!!   


Nja okej solen skiner INTE och det är faktiskt ganska kallt, så det var ganska lockande att ligga kvar i sängen. När dessutom min sambo lägger armen om mig så vill jag verkligen inte resa mig, MEN jag försöker intala mig själv att jag är pigg pigg pigg! Fake it til you make it you know.

 

Sov alldeles utmärkt gott i natt! Hade en ganska så perfekt dag igår så kroppen tackade mig när jag la mig i sängen redan vid 22.30 Det är nästan skönt att ha som anledning att man ska upp tidigt dagen efter så man får lägga sig tidigt. Jag som älskar att sova!


Idag är det jag som öppnar på förskolan, därav denna tidiga uppstigning.  Jag är fortfarande rädd för spöken där! Men asch, får väl sluta tramsa och bli vuxen.




Och idag fyller min Sales director JILL 35 år! Absolut värt att nämnas juuu!  GRATTIIISSS!! 


Nästa vecka är det MIIIN TUR!



Dags att platta håret. So long!

Av amillie - 9 augusti 2010 21:37

Då så var första dagen avklarad! I´m goooood!


Fixat med massor av namnlappar, torkat och gjort fint bland tidig läs och skrivlek lådorna (dom blev som nya om jag får säga det själv), fixa och donat så jag är redo för min inskolning imorgon. OCH jag var samtidigt pedagog.

Fick en riktig utmaning idag. Det började gå i rätt riktning, men där är still more to go!

Yep, jag är faktiskt riktigt nöjd med mig själv idag.

 

När jag kom hem lagade jag mat och sprang sen till gymmet för att spinna och träna lite core. Sjukt härligt att bada bastu efteråt. Mmmm mjjuukt hår!


Ikväll pratade jag med min TEAMLEADER! Och jag känner mig faktiskt mycket bättre till mods. Kändes lite som jag fick klart för mig att jag måste bort med det negativa och fram med positiva.

Får man verkligen göra så? Jag antar att det är okej. Faktiskt.

Ovido - Quiz & Flashcards