Alla inlägg under november 2010

Av amillie - 24 november 2010 20:24

Idag gick brandlarmet och det var ingen övning. Mina stackars elever som var i ett klassrum alldeles för långt ifrån deras egna fick gå utomhus utan skor och ytterkläder! Och det är ju snö och iskallt. De flesta barnen, som inte hade mockasiner, grät. Fick lyfta en del av barnen i omgångar. Sexåringar vägar faktiskt lite. Men usch stackarna! Helt skräckslagna.


Det var min första brandövning någonsing som pedagog. Jag tänkte genast på att hålla lugnt och att SAMLA alla barnen för att tillsammans gå bort till den plats vi skulle stå. MEN, det var ju faktiskt inte jag som hade ansvaret utan det var musikläraren och hon hamnade i en liten chock, så det blev kaos. Jag kände mig som en hönsmamma som försökte samla ihop alla barnen under mina armar.

När barnen började gråta kände jag hur det skar i mig och önskade att jag var stålmannen och orkade lyfta alla barnen samtidigt.

Lyckades få de barnen som hade skor på sig att göra en stor gruppkram samtidigt som de hoppade så de kunde hålla värmen och de andra fick jag stå och krama i omgångar. Tycker fortfarande så synd om dom.

Men tycker ändå att jag hanterade situationen bra. Jag höll mig lugn hela tiden och försökte så gott jag kunde trösta alla barnen...


Det blir nog pedagog av mig en dag :)

Av amillie - 23 november 2010 07:12

...Och vi som trodde vi var klara med arbete. pyft! Igår när jag kollade min mail på praktiken fick jag se ett mail från min examinator. Attans! Fick en såndär kalldusch från topp till tå. Inledningen var inte ändrad i de språkliga bristerna. Inte för att vara sån, men jag mår inte bra av att lämna ansvaret till någon annan! Då har jag ingen kontroll!

I alla fall satt vi (jag) och ändrade det igår. Så jag hoppas det blir rätt denna gång. Varje gång jag läser uppsatsen skulle jag kan lägga till ännu mer...


Anyhow...Igår började min första dag på praktiken i förskoleklassen! Ojoj vilket tempo! 120 hela tiden...Jag uppfattade inte ens om de har någon rast?

Men förskoleklassen var härlig. Dom går bara till 13.00 sen var jag på fritids till 16.30


Jag skulle LÄTT kunna kombinera att jobba i förskoleklass 8-13 varje dag och jobba med Mary Kay resten. Yepp absolut :) Kanske fritids någon dag i veckan för det är så mysigt med allt pyssel! Igår målade jag med några barn och sen gjorde jag en fisk av pärlor..kuuul!


That´s all for now...  




Av amillie - 17 november 2010 07:24

Yes! Igår kväll skickade vi in vår slutgiltiga uppsats. Nu ska vi förhoppninhsvis inte behöva ändra mer, någonsin!! :D

Vore hemskt om vi blev anklagade för plagiat!


En stor sten föll från mina axlar igår kväll när jag slängde min superhög av papper..tre versioner av uppsatsen där olika kommentarer stod. FINITO!

men jag har fortfarande många stenar att bära på. Får försöka ta bort en i taget. Orkar verkligen inte ta alla på en gång. Det är då jag får migrän...som häromdagen.


Jag har fått hjärnspöken! Det känns ju lite allvarligt faktiskt. När jag först berättar det skrattar folk, men när jag berättar hur det påverkar mig psykiskt är det inte kul längre. Att jag inte kan duscha för jag är så rädd, mina hjärna projicerar fram bilder som inte försvinner. Försöker intala mig själv att det INTE finns, men ju mer jag tänker på det ju mer stressad blir jag. Tror verkligen att det står någon framför mig och ska jag skrämma livet ur mig när jag öppnar ögonen (Någon som har sett gothika? När hon duschar så kommer "spöket" och klöser henne på armen). Innebär massor av schampo i ögonen, ett hjärta som slår alldeles för fort och ständigt öppna upp duschdrapperiet för att ha koll.

Alexandra tror min hjärna går på högvarv...jag tror hon har rätt. + att jag inte ska kolla på skräckfilmer.


Behöver lugn och ro så försvinner säkert min hjärnspöken också :)

Av amillie - 10 november 2010 06:04

Efter gårdagens boxpass på Sats så sitter träningsvärken fin idag! Aj aj!

Bröt min långfingernagel gjorde jag också :(


Idag är det en sån där låååång dag när jag inte vet hur jag ska orka.

Öppnar på förskolan nu om 50 min.

Skolan mellan 10 och 16

TILLBAKA till jobbet för APT 17.00-19.30

HMMM sen är tanken att jag ska träna efter det

också.

Funderar på att träna satscity och sen slå följe med Rob  hem från jobbet...återså att se om jag får i mig tillräckligt med mat idag så kroppen orkar. hade visserligen varit skönt efter att ha suttit ner i stort sett hela dagen. ca 5 timmar föreläsning och 2.5 timme apt.

Anywho! Make nu och sen drar jag till jobbet...  

Av amillie - 2 november 2010 06:19

Äntligen kom jag upp! Tog mig ungefär 45 minuter bara!! :D

glömde helt bort att blogga igår...hade helt enkelt bättre saker för mig. Tränade pilates till exempel! FY fasen så härligt det är!

I loooove Minjia! Denna gång grät jag på riktigt under avslappningen. En tår ur varje öga. Jag är en sån mes!!!


Anywho!

Idag jobbar jag 7-15:30...hoppas det är lika lugnt som igår!

Ska träna på satsCity sen..lite löpning och styrketräningen. Och efter det ska jag hjälpa Bruuuce att storhandla ;D


peace ya´ll!



btw.. -1.2 på en vecka och jag äter som fan!!!

Ovido - Quiz & Flashcards