Alla inlägg under september 2010

Av amillie - 30 september 2010 20:25

Hej hej hallå!


Idag satt jag och Andy i skolan mellan 9-14 och pluggade. Jag ville sitta längre men Andy var tvungen till att åka.

Jag åkte hem och myste lite med Rob. När han gick till jobbet somnade jag! yas! Det var ju inte meningen. Fick sen veta att allt jag trodde var rätt som vi skrivit idag var helt fel. Hur kan jag missförstå läraren SÅ GALET MYCKET?!

Jag har ju antecknat precis tvärtom vad hon menade. Känner mig rätt så jävla korkad!


Fy så skönt med fredag imorgon! Och om bara min jäkla hosta kunde gå över! kliar ju sönder i halsen!

Av amillie - 27 september 2010 18:23

Nae det är banne mig inte positivt här idag.

Har hela tiden en ångest som springer upp i halsen på mig. Undra på att man mår illa. Magkatarr kanske?


jobbet var kul igår. det är faktiskt enda stället jag kan vara glad på! innerligt glad! och hemma också såklart, fast inte när jag är själv. då blir jag sånhär, tänker.



Av amillie - 24 september 2010 06:18

Det är fredag! Och idag är det en sån där underbar fredag då jag slutar redan 13.30 Fy för va härligt!

Resten av dagen ska jag dansa och sen bara glo på film heela kvällen! Jag är så trött och orkar verkligen inte vara vidare ambitiös denna kväll.

Har laddat upp med Kung fu karate kid och sen bett Rob att fixa några till.


Idag känner jag en otrolig lättnad! Jag har haft en dålig vana att köpa saker på kredit. Kläder mest, men även lite filmer, pysselsmycken osv osv.

IDAG har jag äntligen betalat av ALLA mina krediter! Och mina räkninar och kommer ändå lite drygt 10 000 kronor kvar. DETTA HAR ALDRIG HÄNT MIG!

Det är så sjukt skönt! 50 % av min börda försvann liksom där. Det lönar sig faktiskt att jobba.


Nu måste jag bara böra prioritera. Mm jo tjena, för det kan jag.


Av amillie - 22 september 2010 19:58

Idag har jag jobbat. Det är i stort sett det jag har gjort. Och missat min dans. Det var surt.

I kapprummet, i en diskussion med en förälder som jobbar med det hon älskar. Hon berättar att hon har kunnat knyta alla hennes tre passioner i ett och samma yrke. Hon sa också att hon alltid har gjort val med hjärtat.


Det lät så himla bra. Det lät så enkelt. Så ärligt. Det är så jag vill ha det. Jag vill inte behöva bry mig om vad andra TYCKER om mig för att jag gör val som inte passar dom. Jag VET om att ifall jag inte ändrar på mitt sätt att leva så kommer jag att ÅNGRA mig när jag blir äldre och ser tillbaka på hur mitt liv har varit.

Varför ska det vara så svårt att prioritera? Varför är jag aldrig nöjd?


Samtidigt som jag inte vill vara en medelmåtta, en grå mus i samhället. Jag vill göra något som betyder något.Jag VET att inom yrket jag har utbildat mig i, kommer jag aldrig få någon tacksamhet för det jag gör. Och den inre tillfredsställesen jag får när jag ser utvecklingen,räcker inte för mig. I want more. Är det fel?


Det känns som att det är dags att göra nytta. Göra en förändring. Men hur? Hur kan jag gör det? i ALLT jag gör så skjuter jag det framför mig. "...på måndag gör jag det", "...men det passar bättre om jag börjar när jag är klar med det här".

Att påbörja saker och inte kunna fullfölja dom med hela hjärtat, tär på en. För jag vill så mycket men det ryms inte. Jag KAN inte göra alla saker fullhjärtat. Det finns inte energi till det.


Fan också. Vad i helvete ska jag göra?




Av amillie - 22 september 2010 07:56

Sovmorgon idag, så himla gött! Klockan ringde samma tid som jag började jobba igår. Dvs 7.00

Man ska ju inte gnälla och så, men fy vad en riktig slappedag med sovmorgon och hela kittet är efterlängtat!

Och ni vet när man kämpar och kämpar för man vet att snart är det slut, inom en kort tid. Så är det inte för mig. Jag får aldrig sova ut.

Helt fantastiskt hur man kan sätta sig själv i sådana här situationer. Bra Milla.

Idag är det jobb 9-17, APT 17-19 och dans 18-21. Hm..Ett fel där ja.

Dansen börjar under tiden jag har APT. Geh, hur kom dom på att vi skulle ha det

just idag! Tror bestämt att jag måste prata med chefen om det där, kvickt idag!


Kanske är det dags att göra sig i ordning, ska ju gå om en halvtimme.   

Av amillie - 21 september 2010 17:14

Men alltså oj, vad händer med mina dagar?


I helgen var jag och Rob i Luleå hos hans föräldrar, kul! Jag blev godkänd och slipper lämna Rob ifrån mig.

Hemma i Luleå bor världens sötaste Simbahund som väger ca 70 kg och är stoooor! Men vi gosade hela helgen!

Om ett år så här dags har jag en egen liten vovve!!!

Annars då, skola och jobb. Hinner knappt vakna förrän dagen är över och jag ska lägga mig igen.

Lite dans där i mellan också, sen är jag rätt så köttad faktiskt.

Nu, alldeles strax får jag besök av Zenja. Lite makeuprådgivning och sen...ja sen..ska jag plugga. ysch.


Av amillie - 16 september 2010 17:50

Vilken dag.

Steg upp 05.05

Öppnade förskolan klockan 7.

Det blev helkaos vid frukosten klockan 8

Blev själv med 5 vilda barn, 2 nya anländer.

Förstärkning dyker upp.

Samlingen är vild, men vi sjöng ändå.

Min period bestämde sig för att komma.

Vi gick ut och lekte. In igen för lunch.

Barnen somnade gott.

Jag gick hem.

 

Kort sagt: Vilken dag!








Idag saknar jag Krisse!    Yep, detta är vi.

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards